7 Ağustos 2011 Pazar

BAYEZİD-İ BİSTAMİ (Rahmetullahi Aleyh) Anne Duası

Anne Duası
Bayezid-i Bistami, gitmek için Kâbe'ye,
Katıldı hacca giden küçük bir kafileye.

Hazırlığını yapıp, çıkardı devesini.
Yükledi üzerine eşyasının hepsini.

Yolculardan birisi, sordu ki bu veliye:
(Efendim, bu kadar yük, çok değil mi deveye?)

Buyurdu ki: (Doğrudur, bu yükler çok muhakkak.
Lakin o mu taşıyor yükleri, dikkatli bak.)

O, bir daha bakınca, hayrete düştü hemen.
Zira yükler, bir karış yukardaydı deveden.

Dedi ki: (Sübhanallah, bu ne iştir ya Rabbi!
Görmedim ben ömrümde garip şey bunun gibi.)

Ve sonra hacca gidip, yaptı vazifesini.
Gaibten denildi ki: (Ziyaret et anneni.)

Acele çıktı yola, o bu emri alarak.
Onu karşılamaya, yollara döküldü halk.

Seherde, annesinin geldi evi önüne.
O da dua ederdi o anda kendisine.

Derdi: (Garip oğlumu, ya Rab koru her şerden.
Ne muradı var ise, kavuştur çok geçmeden.)

O anda kapı çaldı, seslendi (Kim o?) diye.
Dedi ki: (Garip oğlun, geldi seni görmeye.)

Koşup açtı kapıyı ve sarıldı boynuna.
Sevinç gözyaşlarıyla dua etti oğluna.

Dedi: (Çok sevindirdin şimdi beni evladım.
Senin dahi gönlünü, şad eylesin Allah'ım.

Arzum, seni görmekti, gördüm elhamdülillah.
Seni de muradına erdirsin yüce Allah.)

Şöyle nakledilir ki Bayezid Bistami'den:
(Çok yüksek dereceler istiyordum Rabbimden.

Yıllarca çok riyazet ve zahmet çektim, ama,
Vasıl olamamıştım yine bu muradıma.

Sonradan öğrendim ki, yetmezmiş bu gayretler.
Anne duası dahi lazımmış bunda meğer.

Her ne edindim ise, ben bu yolda velhasıl,
Annemin duasıyla oldu hep bana vasıl.)

Derdi ki: (Ya ilahi, mahşerde, bedenimi,
Öyle büyük eyle ki, doldursun Cehennemi.

Diğer günahkârlara, yer kalmasın böylece.
Onların yerine de, ben yanayım sadece.)

Buyurdu: (Günahlara bir tövbe ederseniz,
İbadetlerinize, bin tövbe eyleyiniz.

Zira bir ibadeti beğenirseniz eğer,
Ondan kazandığınız sevaplar boşa gider.

Havada uçtuğunu görseniz bir kimsenin,
Bu, onun kemalini gösterir zannetmeyin.

Öğrenmek isterseniz onun asıl halini,
Bakın ki, günahlardan tam çekmiş mi elini?

İslamdan, zerre kadar ayrılmışsa kim eğer,
Bilin ki istidractır, vermeyin kıymet, değer.)

Hiç yorum yok: