6 Ağustos 2011 Cumartesi

BEYAZİD-İ BESTAMİ - KISSADAN HİSSE

Buyuk velîlerden Beyazid-i Bestamî Hazretleri bir gun sabah namazina uyanamaz. O gun cok uzulur. Aglar.
Ertesi sabah ise onu kaldirmaya seytan gelir ve uyandirir. Seytanin kendisini uyandirdigini goren Beyazid-i Bestami Hz.leri:
- Beni neden uyandirdin ey seytan! Ben senden Allah'a siginirim, der.
Seytan da ona
- Hiiic, oylesine bi uyandirayim seni, canim istedi. der.
Tabi Beyazid-i Bestamî koskoca veli, anlar ki bu isin icinde bir bit yenigi var. Yapisir seytanin yakasina ve
- Neden geldin beni uyandirdin? der ve oldukca hiddetlenir.
Bu kadar israra seytan sunu soyler
- Tamam, dun sen sabah namazina kalkamayinca cok uzuldun ve cok agladin. O kadar pisman oldun ki, Allah sana bu pismanliktan oturu sabah namazinin ecrinden daha fazlasini ihsan etti. Senin bu kadar uzulup de daha fazla ecir almaman icin gelip bugun ben seni uyandirdim. der ve ortadan kaybolur.

Hiç yorum yok: