14 Eylül 2011 Çarşamba

HİZMET BÖYLE OLUR

Abdullah Balgalmış
4 Eylül

Arabistan'da çirkinliği meşhur bir adam vardı. Bunun ismi "Rahim"di. Hanımı da, Arabistanın en güzel kadınıydı. Kocası ne zaman eve gelse, kadın onu karşılar, tozlarını topraklarını temizler, yemeğini önüne getirirdi. Yemeği bitince, eline su dökerdi. Kadının bu hizmetlerinden dolayı yanıldı ve kendi kendine "Bu kadın bana aşıktır" dedi. Bir gün hanımına sordu:
- Dünyada benden daha çok sevdiğin birisi varsa bilmek isterim!
- Doğrusunu istersen, dünyada senden daha çok sevmediğim kimse yoktur. Ama şunu bil ki, ben aynaya baktım, kendi güzelliğimi gördüm. Bir de senin çirkin yüzünü!. Dedim ki, "Ben Allahü teâlânın bu adama nimetiyim ve bu adamda Allahü teâlânın bana mihnetidir, sıkıntısıdır. Kendi kendime: "Ey filan! Allahü teâlânın mihnetine sabır et ki, sabır edenlerin sevabına kavuşursun. O da, Allahü teâlânın nimetine şükür etsin ki, şükür edicilerin sevabına erişsin! Yarın kıyamette, o şükredenler zümresinde olarak Cennete gitsin. Ben de, sabır edenlerle beraber Cennete gideyim inşaallah! dedim.
Yâ Rabbi, bize nimetlerine şükür, bela ve mihnetlerine karşı sabır ihsan et' Hepimize şükredenler ve sabredenler sevabı ver!
04.EYLÜL.2013

Hiç yorum yok: