6 Eylül 2000 Çarşamba

HER VARLIK TESBİH EDER "Abdullah Balgalmış"

Eriş şehrinden Molla Baba adında biri,Pir Muhammed Gencevi hazretlerine talebe
olmuş ve hizmetinde bulunmuştu.Bu kimse şöyle anlattı:Bir defasında Şeyh hazretleriyle bir yere gidiyorduk.
Hocam at üzerindeydi.Bende yanında yaya yürüyordum.Giderken yol üzerinde bir kuş ölüsü gördük.
Hocam bana:Şukuşcağızı bana ver.dedi Bende alıp verdim.Bir müddet elinde tuttu.Sonra kuşcağız canlandı ve uçup gitti.
Bunun üzerine dedimki:Efendim,İsa Aleyhisselam dua edince,ölü dirilirmiş.
Elhamdülillah sizin nefesiniz ile de bu kuşun dirildiğini gözümüzle gördük dedim.
Bunun üzerine buyurduki:kuşcağız ölmemişti.Fakat tesbihini yani Allahü Tealayı zikrederken söylediği şeyi unutup onu düşünürken kendini kaybetmiş.
Tesbihini hatırlattım.Aklı başına geldi ve toparlanıp uçtu gitti.Her varlığın kendi lisanına göre tesbihi vardır.
Allahü tealanın veli kulları ve mürşidi kamiller bunu bilirler.Bir senede gökten kaç damla yağmur düşeceğini bir senede ve yerden ne kadar ot biteceğini Allahü Teala mürşidi kamillere bildirir.

Hiç yorum yok: