6 Ağustos 2011 Cumartesi

Bâyezid-i Bistami (hz) kıssalar..."Nefsine verdiğin en hafif ceza nedir?"

Bâyezid-i Bistami' ye "Nefsine verdiğin en hafif ceza nedir?" diye sordular
Cevabında "bir defasında nefsim, bir itâatsizlikte bulundu.Buna ceza olarak bir yıl boyunca hiç su içmedim."buyurdu

Bâyezid-i Bistami buyurdu ki:" On iki sene nefsimi ısşah için çalıştım.Nefsimi riyazet, nefsin arzuların, yapmamak körlüğünden, mücahede, nefsin istemediği şeyleriyapmak ateşiyle kızdırdım,Nefsi yerme, kötüleme örsünde, kınama, ayıplama çekici ile dövdüm,Böyle uğraşa uğraşa kendi benliğimden bir ayna yapıp beş sene kendimin aynası oldum.Yapabildiğim ibadet ve taatlarla bu aynayı cilalayıp parlattım.Bir sene ibret nazarı ile bu aynaya baktım.Neticede bu aynada gördüm ki belimde, gurur, riya, ibadate güvenip amelini beğenmemek gibi kalp hastalıklarından meydana gelen bir zünnar bulunuyor.Bu zünnarı kesip atabilmek için beş sene daha uğraştım.Yeniden hakiki müslüman oldum inşaallah.

Bâyezid-i Bistami bir defasında bir imamın arkasında namaz kıldı,Namazdan sonra , o imam Bâyezid-i Bistami'ye ; "Siz bir yerde çalışmıyorsunuz,Başkalarından da bir şey istemiyorsunuzO halde siz nafakanızı nereden temin ediyorsunuz."
Hazreti Bâyezid-i Bistami;" Ben hemen namazımı iade edim.Zira rızkları kimin verdiğini bilmeyen birinin arkasunda namaz kılmışım, bu ise caiz deildir" buyurdu.

Hiç yorum yok: